بانك اطلاعات منابع و فرصت‌هاي انتقال و يادگيري زيست‌فناوري از دیگر کشورها ایجاد شده است

29 01 2017
کد خبر : 3960515
تعداد بازدید : 3694

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، گفت: یکی از وظایف ستاد توسعه زیست فناوری در سند ملی زیست فناوری کشور، ایجاد بانك اطلاعات منابع و فرصت‌هاي انتقال و يادگيري زيست‌فناوري از دیگر کشورها است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اقدامات ستاد در زمینه ساماندهي انتقال فناوري از خارج كشور و هدفمند کردن آن، بیان کرد: ايجاد بانك اطلاعات منابع و فرصتهاي انتقال و يادگيري زيست‌فناوري از خارج و ارائه خدمات مشاوره اي و حقوقي انتقال فناوري به بخش ها از وظایفی است که در سند ملی زیست فناوری کشور آمده است و ستاد برای اجرایی کردن آن اقدامات زیادی انجام داده است.

وی افزود: تسهيل سرمايه گذاري مشترك بنگاه‌هاي زيست‌فناوري داخلي و خارجي جهت دستيابي به فناوري زيستي نیز از جمله اقدامات موثری است که در حوزه ساماندهي انتقال فناوري از خارج كشور موثر است.

به گفته قانعی، تسهيلات ويژه برای جابجايي و استخدام متخصصان خارجي صاحب فناوري زيستي در مواقعي كه فرصت هاي ويژه اي در اين زمینه ايجاد مي شود و تعيين ساز و كارهاي لازم براي مشاركت دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشي در پروژه هاي انتقال فناوري در راستاي موفقيت در انتقال واقعي دانش فني نیز در این حوزه نقش موثری دارد.

http://biodc.isti.ir/index.aspx?siteid=14&fkeyid=&siteid=14&pageid=1528&newsview=21171

دسته بندی :
خبرها
خبرها